
Trance
Ascarise
keres
LastUpdate : 2026/06/07 04:04
Music information
試聴
コメント
Credits
| Team | 自称無名BMS作家が物申す! 2026 | ||
|---|---|---|---|
| BMS Artist | keres URL | ||
| Genre | Trance | Original・Self | |
| Source | ----- | ----- | |
| Title | Ascarise | ||
| Size | 8053KB | BGA | BGI only・Self |
| Level | ★x4 〜 ★x20 | BPM | 150 |
| TAG | 7Keys ----- |
DownLoadAddress | https://drive.google.com/file/d/1yH3cxg4q37Ms9jOAneLLGh8-XXRccy83/view?usp=sharing |
| 製作環境 | 非公開 |
||
| Regist Time | 2026/05/11 00:05 | Last Update | 2026/06/07 04:04 |
Impression
Points
I Know
Short Impression
2026年06月07日 04:04 (2tIpkyCE2IOboKg0XwKR)
2026年06月07日 01:07 (GYWCvGnDXIBQwseHvAJP)
2026年06月07日 00:56 (Ko0st0b4FkcljIDGNIJP)
2026年06月06日 23:56 (2Amauq7yKM9C27equIJP)
2026年06月06日 23:31 (XCWQjGmZpe2RCr51KgJP)
2026年06月06日 23:12 (WGEfFgDjcMjL70FxlIJP)
2026年06月06日 22:27 (Zt4IM1RvsrxL8Ln2egCN)
2026年06月06日 22:16 (fMhACdteHM0mxZlG6AJP)
2026年06月06日 22:02 (031wD5yN5zTuttX4D2JP)
2026年06月06日 15:02 (FlpgNvIjxX9YDSVxRAJP)
2026年06月03日 14:43 (HDeQO7WBbLIQzyxQ9QCN)
2026年06月02日 14:36 (gFJMgkkV6OWnGarpEoUS)
2026年05月31日 19:30 (U2pYgNvFLlmYHv7p3wJP)
2026年05月31日 08:37 (U0Rvgs0kPQvDQshNhcJP)
2026年05月30日 18:00 (W4MS6KPo44wHx6/yNEJP)
2026年05月26日 20:00 (gOYrqxaHR4Q7WUz.HEJP)
2026年05月26日 00:03 (8GIdKMF2BxOLlOYCmYCN)
2026年05月25日 20:17 (t8G63tU1nOjJDKQNDECN)
2026年05月25日 17:47 (hVMv96FdAO9ANTZjjgJP)
2026年05月24日 22:10 (OOMB80HctGnU0pXbQgJP)
2026年05月23日 19:17 (OxcGm8akt4zWSCgUGkJP)
2026年05月23日 16:29 (N1DWg2duOd5dEep0xgCN)
2026年05月19日 01:46 (TH4enqd79vveWFwNSYJP)
2026年05月19日 01:15 (fPivxP3nwqB8mHl8BsHK)
2026年05月19日 01:10 (LQ6FVdFX.X0cmQp5ssJP)
Post Short Impression
Long Impression
Played: SPA
曲: 3/5
譜面: 3/3
好み: 2/2
曲も譜面も王道のトランスを感じることが出来て良かったです!
熟練のプレイヤーでなくてもだれでも惑星を守るチャレンジが出来る程度の丁度いい難易度設定でとても楽しむことが出来ました!
ミスしたら惑星爆発するのか...
[SP ANOTHER] 8/10
This is a fairly simple and straightforward dance track, but in a way that I found surprisingly charming. The lead sound immediately transported me back to the days when I was first discovering EDM. Sometimes I find myself wanting to revisit a few of the dance tracks I listened to back then, but I can never seem to find them again—I was simply too young to remember what they were called.
The production here is uncomplicated and somewhat old-fashioned, but there's an honesty and sincerity to its presentation that I genuinely appreciate. The fast-moving melodies in both drops, combined with the steady four-on-the-floor kick pattern, supported by the bassline, pads, and atmospheric elements, create exactly the kind of feeling that classic dance music aims to deliver. The BMS adaptation also sounds quite comfortable, and I had a very pleasant experience during my first playthrough.
I do think the outro could have been extended a little longer. Paired with a few slightly cheesy chord progressions, it leaves behind a sense of lingering satisfaction, as if the song ends just before you've had enough. Somehow, I've always been fond of that feeling.
The BGI and miss images also communicate the song's intended atmosphere very clearly, evoking the image of stars shimmering in the night sky. The magenta-colored star caught my attention in particular. Perhaps I'm simply unfamiliar with such things, but it strangely reminded me of a scoop of ice cream carved out with an ice cream spoon.
The BMS chart works well alongside the music and offers a satisfying sense of performance. The pattern design is relatively conventional and approachable, with many of the stream patterns following the relative pitch movement of the melody, making them easy to read and enjoy. I was especially impressed by the long note placement, which felt like a finishing touch that elevated the chart and added extra musicality to the gameplay experience.
As a result, I find myself curious about how far this composer can develop their style in the future. Thank you for your hard work, and I look forward to your next creation. ^^
I know !
制作お疲れ様です。
2026-05-20T10:50+30:00時点でのすべての譜面をプレーしました。
LR2とorajaのリザルトはXにあげています。
最初曲名を見てぎょっとしてしまったのですが架空の星の名前とのことで安心しました。
楽曲としては古き良きトランスで、当時から見たうえで未知の探究をしているかのような
リードシンセのメロディが輝いているきれいな楽曲だと思いました。
ただ、私にもブーメラン刺さってるんですが楽曲の構成に変なぶつ切り感があり、
トランス特有の没入感が薄れているように感じました。申し訳ない。
以下、各譜面の感想です。
・[Normal]譜面は演奏させたいパートが非常に強く強調されており、
高い演奏感と没入感がありとても楽しく叩けました。
ただ、リードシンセの同時押しが音階的にもパン振り的にも全部左右逆なのが気になりました。申し訳ない。
・[Hyper]譜面も演奏させたいパートが明確であり、LNの同時押しラッシュもインパクトがあり
楽しく叩くことができました。また、[Normal]譜面と比べてもリードシンセの同時押しの問題点が減っていたのがよかったです。
あと、譜面の終盤がシンプルに難しいので☆9あると思います。
・[Another]譜面はアルペジオに合わせた乱打譜面で、演奏するパートもわかりやすい譜面でした。
ただ、ところどころにダイナミック音階無視配置が紛れ込んでいることが気になりました。申し訳ない。
・[乱打の星]譜面は配置に一貫性があるのかないのか評価に困る配置が延々と続くため、
乱打と縦連の練習になりそうだなあぐらいの感想しか出ませんでした。申し訳ない。
【配点】
曲名と内容の一致度: 2.0 / 2.0
楽曲の品質: 1.7 / 2.5
楽曲のユニークさ: 0.8 / 1.5
譜面の完成度: 1.6 / 2.0
内訳:
→[Normal]:1.6
→[Hyper]:1.7
→[Another]:1.6
[乱打の星]:1.4
譜面のユニークさ: 2.0 / 2.0
内訳:
→[Normal]:2.0
→[Hyper]:2.0
→[Another]:2.0
[乱打の星]:1.7
TOTAL: 8.1
PT: 8pt(小数点以下四捨五入)
※楽曲の品質はBMS音源を基準にしています
※譜面の完成度とユニークさは面白いと感じた譜面を上から最大3つ選択して最大3で割っています
※おま環によりBGAが再生できないため基本的に採点に含まれません
[SPA]所々音階の流れに反した配置があって気にはなったものの、全体の配置としては楽しく、譜面構成としても王道のものになっていて良かったです。楽曲は序盤の音がほぼ聞こえなかったのが惜しかったですが、やりたいベクトルがしっかり伝わってきました。
王道トランス! 良いですね〜!
メロディの構成や音の雰囲気などから懐かしい感じも受けたので、やっぱり私はこういうトランスが好きなんだなぁってなりました(
全体的にしっかりまとまっているため、あとはここにもうひと捻りある展開を入れたり緩急をもっとしっかり付けてみたりなどして世界観の幅を広げられるともっと強さが増しそうな気がしました!
譜面のバランスも良かったですし、とてもシンプルな一枚絵も潔さと分かりやすさがあってGOODでした!
ということで今回はこれでお願いします! これからの更なるレベルアップも楽しみにしていますよ!!
[Hyper]
基準点 1
曲 3/5
映像 1/2
・BGI -1
譜面 2/2
I know !
[Another]
シンプルですが、良くまとまっているトランスで良いと思います!音作りにはもう少し伸びしろがありそうですが、ミックスが整っているのももあって打鍵感が良好でした。ここからクオリティと共に、作品の個性になるものを伸ばしていくと、良くなりそうです。(トランスで個性を出すのは結構難しいと思うので、まずは前者の追及でも良いと思います)
譜面の方も楽しく遊べましたが、イントロのメロディとキックが1鍵で混在してるのがちょっともったいないかも?
I know !
Played:Hyper
I know:Superior Signal from Bた作'26
とてもかっこいい...!
メロディーがまっすぐな感じがめっちゃトランスって感じがしてて良い!
譜面もめっちゃ楽しい配置してて笑顔
制作お疲れ様でした!

(2026年05月11日 00:08 更新)
keresと申します。DLありがとうございます。
未知の星、Ascarise。
あなたにはその星の命運を託されています。
1ノーツも見逃さないよう、頑張ってください。
Normal ☆4
Hyper ☆7
Another ☆10
乱打の星 ★20 乱打ではない、「何か」が降ってくるかも......?